onsdag 30 april 2008

Ödmjuke Anton Abele

"Våldet har minskat med sju procent det senaste halvåret, alltså sedan vi satte igång med Facebookgruppen efter Kungsholmsdådet. Men det finns fortfarande mycket att göra, jag menar 93 procent av våldet finns kvar." Länk

Jag är så trött på honom! Killen har startat en facebookgrupp och är nu nån sorts frälsare, eller förlåt, gatuvåldsaktivist var det visst? Ikväll ska han iallafall hålla vårtalet på skansen..
Jag kommer inte vara där.

Jag hade mycket hellre lyssnat till nån av eldsjälarna som har jobbat länge med liknande frågor, som i många år har tagit hand om utsatta unga. De förtjänar riktig credit.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet inte vad du talar om!
Denna kille har lyft frågan för oss som drabbats av våldet, jobbar med saken och detta är mycket viktigt.
Vi jobbar dagligen med detta och utan Abeles upprop hade vi fortfarande stampat på ruta ett. Gabben har sett till att poliserna är ute och jobbar och att föräldrar syns för ungdomarna. Du bör nog sluta snacka skit om andra och "öppna ögonen".Pinsamt att du ve så lite och att Jantelagen lyser tydligt.

Nattvandrare sedan 12 år
Leif

Will sa...

Hej Leif.

Jag har också drabbats av våld, och jag har också nattvandrat. Visserligen var det något år sedan.

Du får ursäkta om jag inte tror att det är Abele vi har att tacka för den 7% minskningen i brott eller att poliserna "helt plötsligt" gör sina jobb.

Jantelagen kan fara åt helvete, den har inget med det här att göra. Det finns inget jag vet bättre än driftiga människor som skapar sin egen lycka.

Anonym sa...

Lustigt att "Leif" skrivit en nästintill identisk kommentar under namnet "Eva" på en annan blogg som kommenterar artikeln...

För övrigt håller jag med om att det knappast kan anses att Anton gjort nån större skillnad. Är det han som skickat ut fler poliser på gatan?

Nej, det är bara så att media älskar att ha någon att gulla med. Gatuvåldinsatser är inte så spännande som att en pojke startar facebookgrupp och blir hjälte.

Anonym sa...

Bra skrivet!

Will sa...

Jonas: Haha, det har du rätt i. Det var rätt så genomskinligt.

Maria: Tack!